top of page

DRONE REPARATIE VRAGEN & ANTWOORDEN

dealer-dji-yuneec

Alles over de reparatie van je drone, lees de meest gestelde vragen en antwoorden

​

Omdat het belangrijk is, allereerst de diverse kostenposten op een rijtje

​

- Het uurloon bedraagt 35 euro incl. 21% BTW met een minimum van 2 uur arbeid.

 

- Reparaties aan armen, motoren en/of gimbal/camera van de DJI Mini 3 serie en hoger kennen een vast tarief van 3 uur arbeid. Dit heeft te maken met de kwetsbare, lastig te bereiken onderdelen die niet gemaakt zijn om geopend en opnieuw gesloten te worden. Geen haastwerk of zoeken naar de snelste weg, werk op basis van DJI-normen. Ook als er korter of LANGER arbeid wordt verricht. Geen verrassingen achteraf. 

 

- Reparaties aan minuscule elektronica (micro solderen) van moederbord, ESC bord etc); 50 euro per 30 minuten.

 

! De gemiddelde drone reparatie, gemeten op 12-06-2024, neemt circa 2.6 werkuren in beslag.

​

- Benodigde onderdelen worden apart gespecificeerd.

​

- Je draagt zelf de kosten voor verzending heen en retour. Retourzendingen door Minicopters zijn altijd verzekerd. 

​

! Brengen en ophalen is na afspraak mogelijk, in dat geval uiteraard geen verzendkosten.​

​

! Gratis (video) onderzoek en/of video-opnamen van de gehele reparatie op verzoek.

​

​

Wat betaal ik aan onderzoekskosten?

​

NIETS! Meldt wel dat je eerst wil laten onderzoeken wat de uiteindelijke kosten van de reparatie gaan bedragen.
Zonder deze informatie starten we een betaalde reparatie.



Hoelang duurt het repareren van mijn drone?
 

Gemiddeld circa één week. Spoed reparaties krijgen voorrang en zijn, onder voorbehoud, dezelfde dag of nacht klaar. Veel spoed reparaties kunnen de gemiddelde doorlooptijd behoorlijk beïnvloeden. Ook het moment (seizoen, vakanties etc) van aanbieden heeft invloed. Zo zijn er absurd drukke perioden en rustige perioden. Is het absoluut noodzakelijk dat je reparatie voor een bepaalde datum klaar is? Neem dan voor het aanbieden contact op! Als we de reparatie onder 'spoed' inschalen scheelt dit aanzienlijk in tijd, je dient hier wel een zeer goede reden voor te hebben. Voor een spoed reparatie betaal je niets extra's.

​​

In sommige gevallen kan het langer duren... meerdere weken tot maanden. Als er onderdelen in China moeten worden besteld die niet op voorraad zijn een/of er absurd lang over doen om Nederland te bereiken. Indien we een reparatie gedeeltelijk uit handen moeten geven heeft dit uiteraard ook invloed op de totale reparatieduur. Frustrerend voor beide partijen.

Een enkele keer wordt een 'onmogelijke' reparatie tijdelijk stil gelegd. Dit om tijd vrij te maken en na te denken over een mogelijke oplossing. Een EUREKA moment kan zich plotseling voordoen. Opgeven komt zeer zelden voor.

​

Persoonlijke noot

Vraag gerust en zo vaak je wil wanneer je drone reparatie klaar is, ik probeer de beste schatting te geven.

Wordt alsjeblieft niet boos of gefrustreerd, ik doe mijn uiterste best en werk weekenden door.

René Nieuwenhuis

​
 

Zijn jullie een bedrijf of 'beun de haas'?
 

Ingeschreven als bedrijf sinds 1994
Minicopters
KvK nummer 64078442
BTW nummer NL001854150B21 

​

​

Hoe weet ik of mijn drone goed gerepareerd wordt?


Je kan live meekijken hoe we je drone repareren via YouTube of Twitch. YouTube reparaties zijn ook na afloop online terug te vinden via www.youtube.com/@minicopters. Daarnaast testen we je drone ook daadwerkelijk in de lucht, ook hiervan krijg je een (alleen voor jou toegankelijke) YouTube link.   

Willekeurige, mogelijk saaie doorsnee reparaties, worden dagelijks geüpdatet en zijn te bekijken via deze link.

Wil je zeker weten dat je reparatie opgenomen wordt? Laat het duidelijk tevoren weten!

​

​

Waar zijn jullie gevestigd?

In Ede, Gelderland. Tussen Utrecht en Arnhem. Zie Google Maps


 

Waar stuur ik mijn drone voor reparatie naartoe?

Naar welk adres breng ik mijn drone voor reparatie?

​

Minicopters
Van Speykstraat 10
6712HG Ede
Holland

Drone brengen? Graag, we bekijken ‘m samen. Maak wel tevoren een afspraak zodat
we tijd voor je kunnen inplannen! We beantwoorden je vraag graag, neem contact op.

 

 

Wat hebben jullie nodig voor de reparatie?

De drone met één accu, 2 links- en 2 rechtsdraaiende propellers en de controller. 

Op de drone en accu zien we graag een voornaam en 06 nummer. Een stukje behang tape, sticker, papier en plakband voldoet. Op de controller, tas en andere accessoires hoeft geen label geplakt te worden, het mag uiteraard wel. Tevens een los briefje met de geconstateerde problemen. 
NIET meesturen; SD kaarten, losse kabeltjes (incl. kabeltje in je controller), tablet etc. Kortom, enkel hetgeen strikt noodzakelijke om een testvlucht uit te voeren.

​

​

Houden jullie me op de hoogte van de aankomst pakket en reparatie?

​

Na verzending van een pakket volgt er geen update van aankomst. Je pakket blijft hier verzegeld en onaangeroerd liggen tot deze wordt geopend voor directe reparatie. Volg de gegevens via het verkregen track en trace label of neem contact op. We stellen je graag gerust. 

​

Minicopters is goed in repareren, minder goed in informeren. Vraag gerust hoe het met je drone reparatie gaat. Via de contactpagina heb je 7 manieren om vragen te stellen. Berichten via WhatsApp, Facebook Messenger en
Telegram worden ook vaak 's avonds en in het weekend beantwoord.

​

​

Heb ik garantie op de reparatie?

De standaard garantie bedraagt 3 maanden. Hebben we een fout gemaakt tijdens de reparatie dan herstellen we uiteraard gratis en direct. Crash je je drone een dag later tegen een boom, dat heb je (of heeft je drone) dat zeer waarschijnlijk zelf gedaan. We testen iedere reparatie, we vliegen met je drone en, indien voorzien van camera, maken opnamen die je terug
kan kijken. Ook de reparatie zelf wordt door 2 HD camera’s vastgelegd en is altijd opvraagbaar. 

Zie ook onze Algemene Voorwaarden.

​

​

Kan ik wachten tot de drone reparatie klaar is?

​

Over het algemeen niet. Natuurlijk, een kleinigheid kan altijd en snel tussendoor. Over het algemeen duurt een reparatie te lang en/of is er niet onmiddellijk tijd voor. Minicopters is gevestigd in een bosrijke omgeving, op de westflank van de Veluwe. Plan een dagje uit, plannen wij de reparatie. 

​

​

Wanneer en hoe moet ik betalen voor de reparatie?


Je betaald als de reparatie klaar is. 
Mogelijkheden; Pinnen op locatie, contant op locatie, Tikkie, iDEAL betaallink, PayPal betaallink of door middel van
handmatige overschrijving conform factuur. Achteraf betalen is, na enkele negatieve ervaringen, helaas niet langer
mogelijk. Je drone blijft eigendom van Minicopters tot de betaling is voldaan (retentierecht). 

Zakelijk ABN account: Minicopters
IBAN  NL 41 ABNA 0246 2640 04
BIC ABNANL2A

​


Algemene Voorwaarden


Deze pagina maakt deel uit van onze Algemene Voorwaarden. Lees voor meer informatie deze pagina.

​

​

Mijn vraag staat er niet bij!

​

Neem altijd vrijblijvend contact op

bottom of page